دیگ بخار چیست؟ دیگ بخار چیست؟ .

دیگ بخار چیست؟

اهمیت مبدل حرارتی در سیستم های گرمایشی

مبدل حرارتی چیست و چه کاری انجام می دهد؟

یکی از اجزای مهم هر سیستم گرمایشی، مبدل حرارتی است. این تجهیزات کارآمد را می توان در انواع سیستم های گرمایشی همچون بویلر، یونیت هیتر و غیره پیدا کرد. یک مبدل حرارتی می تواند می تواند با صرفه جویی در مصرف انرژی از محیط زیست محافظت کند. یک مبدل حرارتی به لطف انتشار کمتر CO2، از محیط زیست محافظت می کند. همچنین در کاهش هزینه ها بسیار تاثیر گذار است. اما یک مبدل حرارتی چیست و چرا در سیستم های گرمایشی با اهمیت است؟

نام مبدل حرارتی تا حدودی نشان دهنده عملکرد و مکانیسم این سیستم است. با خرید مبدل حرارتی انرژی حرارتی یعنی گرما از یک محیط یا ماده به ماده دیگری انتقال می یابد. به عبارت دیگر تبادل انرژی و حرارت بین دو سیال است. یکی از سال ها به عنوان منبع گرما و سیال دیگر برای دریافت گرما درون مبدل حرارتی جریان دارد.

سیال ها درون مبدل حرارتی از دو مدار کاملا مجزا از یک دیگر عبور می کنند. به این معنی که سیال های در جریان با یک دیگر ترکیب نمی شوند. در مبدل حرارتی نحوه انتقال حرارت میان دو سیال بسیار مهم است. اغلب سیال ها در مبدل های حرارتی گاز و مایع هستند. با وجود لوله هایی از جنس مس یا فولاد و آلومینیوم امکان انتقال حرارت میان دو سیال وجود دارد. در واقع لوله هایی از جنس مس و فولاد به مبدل حرارتی اجازه می دهند تا انتقال حرارت به صورت صحیح صورت بگیرد. این لوله ها از خواص رسانایی حرارتی عالی برخوردار هستند.

خرید مبدل حرارتی:

هدف مبدل حرارتی به اصطلاح بازیابی حرارت است. مبدل های حرارتی از تنوع بسیاری برخوردار هستند. معیار های اصلی برای خرید مبدل حرارتی که باید مورد توجه قرار بگیرند شامل:

·        شرایط دمایی

·        نوع سیال

·        نوع کاربری

·        نوع جریان

·        جنس لوله ها و جنس بدنه است.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۱:۵۴ توسط:تهویه یکتا موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده